Terug uit Tenerife! + vakantievideo

Hoi iedereen! Een paar dagen geleden kwam ik thuis van een zalig weekje Tenerife met mijn vriend. Terwijl ik dit artikeltje typ zit ik trouwens alweer aan zee waar ik nog een weekje zal blijven. Daarna begint het echte leven weer, maar daarover in een ander artikeltje meer. In dit artikeltje geef ik jullie een sneak peek in mijn vakantie op Tenerife met veel fotootjes en een vakantie video, wat ook meteen mijn eerste video is op youtube!

Het was de eerste keer dat ik met mijn vriend op vliegvakantie ging dus dat was op zich wel spannend. Mijn vriend heeft ook een beetje last van vliegangst en had vooraf heel wat stress. Maar eenmaal opgestegen ging die stress gelukkig wat over. We hadden ook een hele rustige vlucht met totaal geen turbulentie of luchtzakken. Op bovenstaande foto gingen we net landen en kun je het eiland Tenerife zien. Je kunt ook meteen de Vulkaan El Teide herkennen.

We kwamen aan in ons hotel om 18u30 op maandag, dus de eerste dag/avond deden we niet meer zoveel. Na lekker te eten en onze valiezen uitpakken gingen we een lekkere cocktail drinken. De cocktails zijn in Tenerife trouwens een stuk goedkoper als in België en Nederland omdat de alcohol daar ook niet zo duur is.

We verbleven in de plaats Playa De Las Americas wat heel toeristisch is. De volgende dag gingen we dan ook uit op verkenning en kwamen al enkele prachtige plekjes tegen. De bovenstaande foto is trouwens helemaal niet bewerkt maar gewoon getrokken met mijn kleine compact camera. Wauw, toch?

Op woensdag gingen ik en mijn vriend naar het Siam Park. Dit is het nr 1 beste waterpretpark van heel de wereld! En terecht vonden we, we hebben hier heel de dag plezier gehad en de wachtrijen vielen al bij al goed mee.

Op donderdag gingen we met een Catamaran boot dolfijnen en walvissen spotten. Walvissen hebben we jammer genoeg niet gezien, maar wel dolfijnen! Ik vond dit echt super speciaal en een heel mooi moment.

In de avond trokken we naar de grote winkelstraat. Winkels zijn op Tenerife tot 22u of 23u in de avond open! We kwamen ook het Hard Rock Café tegen, wat een gigantisch gebouw was dat! We zijn er niet iets gaan drinken omdat er een enorme wachtrij was.

Op zaterdag gingen we mee met een jeeptocht langs enkele mooie plekjes in Tenerife.

Een van de stops was de vulkaan en het nationaal park; El Teide. El Teide is trouwens de hoogste berg van Spanje, en het nationaal park (ook wel maanlandschap genoemd) is Unesco erfgoed en is echt adembenemend!

Volgende stop: Masca! Masca is het oudste dorpje van Tenerife en wordt ook wel het piratendorp genoemd. Vanaf Masca kun je zo de Atlantische oceaan zien liggen, maar andersom niet. Daarom was Masca het laatste dorpje dat veroverd werd en ook een van de belangrijkste dorpjes voor de piraten want ze konden meteen indringers spotten zonder dat zij hun zagen. Op dit moment wonen er nog steeds 28 inwoners in Masca en het is zeker een bezoekje waard!

In de middag wordt het heel warm en doen zelfs de winkels dicht voor een siësta dus namen we soms een frisse duik in het zwembad van ons hotel.

Op zondagavond gingen ik en mijn vriend als laatste activiteit jetskiën. Op maandag vertrokken we jammer genoeg alweer dus leek de jetski leuk als laatste activiteit omdat dit best avontuurlijk is (wat we altijd heel leuk vinden) en je met de jetski vanaf de oceaan het eiland heel goed kunt bezichtigen. We kwamen ook weer dolfijnen tegen waarvan er eentje zwom op een metertje van onze jetski, super leuk was dat zeg! Soms vond ik het best wel heftig om achterop te zitten omdat je soms echt even zweeft boven de golven en hard neerkomt. Achterop is het niet altijd even makkelijk om je goed vast te houden want ik had enkel mijn vriend waar ik me helemaal aan vastklampte. Maar het was uiteindelijk helemaal de moeite waard en een super toffe ervaring.

Dat was ons weekje op Tenerife! We zijn zeker van plan ooit nog eens terug te gaan en nog veel meer van het eiland te ontdekken.

Zijn jullie deze vakantie op reis geweest of misschien ooit al eens in Tenerife geweest?